Wydział Organizacji i Nadzoru jest jednym z wielu komórek organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Opatowie, który ma szeroki zakres spraw tematyczny realizowanych spraw, począwszy od spraw kadrowych, obywatelskich, kontroli, ochrony zdrowia, informatyki, kancelaryjnych, zamówień publicznych, a skończywszy na obsłudze sekretariatu czy archiwum zakładowego. W strukturze znajduje się również Referat Administracyjno – Gospodarczy, który jak sama nazwa wskazuje jest komórką zajmującą się zarządem budynkami administracyjnymi starostwa, gospodarowanie taborem samochodowym, prowadzeniem ewidencji materiałów biurowych, prowadzeniem inwestycji, remontów kapitalnych i konserwacji budynków, utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach biurowych oraz wokół budynku starostwa.
Z uwagi, iż specyfiką pracy nie jest w głównej mierze wydawanie decyzji administracyjnych, zakres realizowanych zadań jest inny od pozostałych komórek organizacyjnych. W celu zobrazowania ilości spraw załatwianych przedstawia się poniższe dane:
Or.I. – stanowisko ds. kadrowych
Zakres obowiązków na stanowisku:
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Starostwa, kierowników komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych powiatu;
- gospodarowanie etatami i funduszem wynagrodzeń;
- prowadzenie spraw związanych z praktykami studenckimi, podyplomowymi oraz zawodowymi, słuchaczy szkół wyższych, policealnych i średnich;
- kontrola przestrzegania dyscypliny pracy;
- prowadzenie spraw z zakresu szkoleń, kształcenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa;
- opracowanie do projektu budżetu powiatu kalkulacyjnej liczby etatów;
- koordynacja spraw związanych z urlopami pracowniczymi, ich ewidencją i wykorzystaniem;
- prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, jubileuszy, rent, emerytur oraz odznaczeń pracowników;
- realizowanie obowiązków wobec ZUS w zakresie zgłaszania osób do ubezpieczenia;
- sporządzanie sprawozdań statystycznych;
- organizacja naboru na wolne stanowiska urzędnicze.
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. kadrowych |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Szkolenie, kształcenie, dokształcania i doskonalenie zawodowe pracowników starostwa |
58 |
0 |
Szkolenie, kształcenie, dokształcania i doskonalenie zawodowe praktykantów |
6 |
0 |
Ewidencja absencji chorobowej pracowników |
165 |
3 |
Ewidencja absencji urlopowej pracowników |
861 |
20 |
Akta osobowe pracowników |
266(102) |
0 |
Akta osobowe kadry kierowniczej |
38(19) |
0 |
Sprawozdawczość względem GUS |
9 |
0 |
Dodatkowo:
- przygotowanie pism dot. dodatków za wysługę lat, nagród jubileuszowych ,
- przygotowanie umowy o pracę oraz pozostałej dokumentacji (P. Kędziora),
- przygotowanie świadectwa pracy (P. Kędziora),
- dokumenty związane z końcem stażu (A. Staniek, K. Marcinkowska),
- przygotowanie dokumentu dot. oddelegowania( A. Tutak – Skórska).
Or.II. – wieloosobowe stanowisko ds. obsługi rady i zarządu
Obsługa organów powiatu, jest jednym z głównych zadań priorytetowych Wydziału Organizacji i Nadzoru. Zadanie to wykonie wieloosobowe stanowisko, które współpracuje przy wydawaniu decyzji tychże organów, niejednokrotnie ubierając je w treść zapisów odpowiednich aktów normatywnych, z którymi można zapoznać się na stronie internetowej starostwa (www.opatow.eobip.pl) oraz w poszczególnych komórkach organizacyjnych czy jednostkach organizacyjnych, które otrzymują je do realizacji. Ponadto oprócz kompletowania, opracowywania porządków obrad komisji, zarządów i sesji rady powiatu, materiały te uprzednio zostają uzgadniane z prawnikiem oraz skarbnikiem powiat (gdy ich realizacja dot. poniesienia wydatków z budżetu). Podobny tok technicznego postępowania jest przeprowadzany po zakończeniu posiedzeń, obejmuje nie tylko spisanie protokołu, ale również przesłanie w określonym terminie aktów prawnych do organów nadzoru (wojewoda, regionalna izba obrachunkowa), ale również do podmiotów będących jego adresatami. Zakres realizowanych przedstawia się następująco:
1) zapewnienie obsługi kancelaryjno – biurowej rady, komisji rady i zarządu;
2) organizacyjne przygotowanie posiedzeń i narad organów kolegialnych (rady, komisji stałych i doraźnych powołanych przez radę);
3) sporządzanie protokołów z obrad;
4) przekazywanie podjętych uchwał odpowiednim organom do wykonywania;
5) prowadzenie rejestrów:
- uchwał rady,
- uchwał zarządu,
- interpelacji i wniosków radnych.
6) przekazywanie do realizacji odpisów uchwał rady, zarządu, wniosków komisji i interpelacji radnych właściwym wydziałom, jednostkom organizacyjnym powiatu oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem;
7) opracowywanie w zakresie zleconym przez przewodniczącego rady okresowych informacji, ocen i analiz z działalności rady i jej organów wewnętrznych;
8) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
9) współdziałanie z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi powiatu w opracowywaniu projektów odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych;
10) przekazywanie do archiwum zakładowego dokumentów i akt po upływie kadencji.
Sprawy załatwiane przez wieloosobowe stanowisko ds. obsługi rady i zarządu |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Posiedzenia Zarządu Powiatu |
37 |
1 |
Sesje Rady Powiatu |
13 |
0 |
Posiedzenia Komisji stałych |
34 |
0 |
Decyzje, zarządzenia, postanowienia Zarządu Powiatu |
72 |
0 |
Uchwały Zarządu Powiatu |
73 |
2 |
Uchwały Rady Powiatu |
68 |
0 |
Upoważnienia i pełnomocnictwa Zarządu Powiatu |
6 |
0 |
Skarg rozpatrywanych przez Radę Powiatu |
0 |
0 |
Wnioski, interpelacje i postulaty radnych |
7 |
0 |
Wnioski, opinie komisji stałych Rady Powiatu |
1 |
0 |
Podpisy elektroniczne wykorzystywane w realizacji zadań komórki |
34 |
0 |
Akty normatywne przekazane do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego |
19 |
0 |
Sprawy osobowe radnych |
81 |
3 |
Ponadto: od 14 listopada do 18 listopada br.
-przygotowany protokół z ostatniego posiedzenia ZP;
-przekazane do realizacji podjęte uchwały według właściwości, w tym udostępnienie ich w biuletynie informacji publicznej;
-przekazane radnym materiały dotyczące projektu budżetu powiatu na 2012 r. oraz wieloletniej prognozy na lata 2012-2015;
-stopniowe przygotowywanie dokumentów do archiwizacji z II kadencji;
- stopniowe przygotowywanie informacji między sesjami, referowanej przez starostę;
-przygotowywanie materiałów na kolejne posiedzenia zarządu powiatu, rady powiatu i komisji stałych rady.
Or.III. – stanowisko ds. kontroli i ochrony zdrowia
Przedmiotowe stanowisko realizuje szeroki zakres tematyczny, zarówno sprawy związane z ochroną zdrowia oraz kontroli. Jednakże z bieżącym okresie z uwagi na fakt przekształcenia się SPZZOZ w Opatowie w spółkę prawa handlowego TOP MEDICUS sp. z o.o. ulega zmianie częściowy zakres czynności, i tak:
- Analizowanie i przedkładanie Staroście informacji o stopniu wykorzystania materiałów pokontrolnych NIK przez komórki organizacyjne Starostwa i jednostki organizacyjne powiatu.
- Przeprowadzanie kontroli w komórkach organizacyjnych starostwa oraz jednostkach organizacyjnych powiatu na zlecenie Starosty lub zarządu powiatu.
- Opracowywanie tez do kontroli przy współpracy z komórkami organizacyjnymi starostwa.
- Prowadzenie zbiorczej ewidencji skarg i wniosków wpływających do Starosty, przekazywanie ich komórkom organizacyjnym starostwa i jednostkom organizacyjnym powiatu do załatwienia wg właściwości.
- Kontrola terminowego załatwiania skarg i wniosków wpływających do Starosty oraz opracowywanie zbiorczych analiz i sprawozdań.
- Organizowanie przyjęć interesantów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starosty, Wicestarosty, Sekretarza Powiatu oraz badanie lub zlecanie badania ww. spraw innym komórkom organizacyjnym starostwa stosownie do dyspozycji Starosty.
- Opracowywanie zbiorczych informacji, ocen i analiz dla potrzeb Starosty z dokonywanych kontroli kompleksowych i sprawdzających.
- Współudział w przygotowywaniu projektów planów kontroli jednostek organizacyjnych powiatu realizowanych przez komórki organizacyjne starostwa.
- Wykonywanie zadań w zakresie promocji i ochrony zdrowia.
- Współpraca z podmiotami prowadzącymi działalność leczniczą, dla których powiat jest organem tworzącym (założycielskim) w zakresie realizacji zadań.
- Współudział w opracowywaniu i aktualizacji planu zabezpieczenia ambulatoryjnej opieki zdrowotnej na terenie powiatu.
- Realizowanie zadań związanych z wdrażaniem elektronicznych usług administracji publicznej, informatyzacją urzędu, przy współpracy innych komórek organizacyjnych starostwa.
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. kontroli i ochrony zdrowia |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Skargi, wnioski, postulaty i inicjatywy obywateli |
10 |
0 |
Opracowania sprawozdawcze i inne (analizy, plany) |
12 |
0 |
Ewidencja upoważnień do kontroli, wyjaśnienia, akty prawne z zakresu nadzoru i kontroli |
138 |
0 |
Kontrole zewnętrzne i wewnętrzne (w jednostkach organizacyjnych, w starostwie, innych podmiotach) |
69 |
0 |
Ochrona zdrowia i promocja |
4.9.(205) |
0 |
Zadania z zakresu wdrożenia projektów, rozwiązań i systemów teleinformatycznych |
1.4(31) |
0 |
Współdziałanie, kontakty, współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego i innymi podmiotami |
9 |
0 |
Ponadto:
- Analiza I Aktualizacji Wojewódzkiego Planu Działania Systemu Polskie ratownictwo Medyczne.
- Przygotowanie umowy sprzedaży mienia niskocennego dla TOP MEDICUS.
- Przygotowanie uzupełnień do wniosku o cesję kontraktu z NFZ.
Or.IV. – stanowisko ds. obywatelskich
Zakres obowiązków na stanowisku:
1) wykonywanie obowiązków związanych z działalnością socjalną na rzecz pracowników Starostwa, emerytów i ich rodzin wynikających z przepisów prawa, w tym bieżąca aktualizacja zapisów regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych we współpracy z Wydziałem Finansowym;
2) współudział przy opracowywaniu planów finansowych wykorzystania ZFŚS;
3) opiniowanie pod względem merytorycznym zgodności z regulaminem wypłat z ZFŚS;
4) udzielanie pozwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę oraz nadzór nad ich przebiegiem;
5) przyjmowanie informacji o wyniku zbiórki i sposobie zużytkowania zebranych ofiar;
6) organizowanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej;
7) przygotowywanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa.
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. obywatelskich |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Zbiórki publiczne realizowane na terenie powiatu na podstawie decyzji starosty / decyzji marszałka woj. świętokrzyskiego |
1/11 |
0 |
Wydane decyzje administracyjne w sprawie kwalifikacji wojskowej |
438 |
0 |
Wydane zezwolenia na sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich zza granicy w celu ich pochowania |
4 |
0 |
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych – załatwione wnioski |
112 |
0 |
Nadzór nad sprawozdaniami do GUS |
27 |
0 |
Ponadto:
Z uwagi na ukazujące się na różnych stronach internetowych informacji o naborze wniosków o pozyskanie środków finansowych, pracownik kompletuje stosowne informacje, które po przekazaniu do komórki merytorycznej są wykorzystywane.
- ewidencja absencji urlopowej pracowników i kierowników podległych jednostek organizacyjnych
- konsultacje ze ŚUW WBiZK w sprawie aneksu dot. kwalifikacji wojskowej w roku 2012
Or. V. – stanowisko ds. obsługi sekretariatu
Zakres obowiązków i odpowiedzialności na stanowisku pracy pracownika, obejmuje:
- znajomość przepisów dotyczących działalności organów administracji samorządowej, obowiązujących przepisów KPA w sprawie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków,
- bieżące śledzenie, zapoznanie się i gromadzenie nowo ukazujących się aktów prawnych dotyczących prowadzonych spraw,
- wnikliwe i wyczerpujące załatwianie spraw zgodnie z zasadami praworządności i z troską o interes społeczny i dobro obywateli,
- udzielanie obywatelom niezbędnej pomocy przy załatwianiu spraw,
- prowadzenie ewidencji przyjęć klientów przez starostę i wicestarostę,
- organizowanie posiedzeń narad Starosty, Wicestarosty oraz zapewnianie obsługi techniczno – biurowej,
- ewidencjowanie i zapewnianie przygotowywania konferencji i narad przez merytoryczne komórki organizacyjne starostwa,
- współdziałanie ze stanowiskiem ds. kontroli i ochrony zdrowia w zakresie realizacji zadań komórki,
- ustalanie codziennego dnia pracy, planu tygodniowego pracy i spotkań starosty,
- prowadzenie terminarza spotkań,
- przygotowywanie podróży służbowych, prowadzenie ewidencji delegacji i ich wystawianie,
- czynny udział w przygotowanie wizyty gości,
- obsługa starosty i wicestarosty i ich gości - serwowanie napojów, organizacja spotkań ect.,
- przepisywanie na komputerze wszelkiej korespondencji i sprawozdań zleconych przez starostę, wicestarostę,
- opracowanie korespondencji w zakresie administracyjno-gospodarczym,
- gromadzenie i przechowywanie dokumentacji.
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. obsługi sekretariatu |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Ewidencja przyjęć klientów przez starostę i wicestarostę |
1469 |
11 |
Ewidencja wydanych delegacji |
535 |
11 |
Ilość zaproszeń służbowych wpływających do urzędu |
396 |
13 |
Rejestr faksów przychodzących |
151 |
0 |
Ewidencja Dzienników Ustaw, Monitorów Polskich, Dzienników Urzędowych |
115 |
4 |
Ewidencja delegacji służbowych niepodlegających rozliczeniu |
159 |
4 |
Or. VI. – stanowisko ds. obsługi archiwum zakładowego
BRAK DANYCH 17.10-18.11.2011
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. obsługi archiwum zakładowego |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Zasób archiwalny |
|
|
Rzeczy znalezione zaewidencjonowane w biurze rzeczy znalezionych |
|
|
Udostępnienie dokumentacji |
|
|
Or. VII. – stanowisko ds. informatyki
Do zakresu zadań na przedmiotowym stanowisku należy, m.in.:
- koordynowanie działań z zakresu informatyzacji Starostwa,
- nadzór nad wdrażanymi systemami komputerowymi, wskazywanie kierunków modernizacji eksploatowanych systemów, wdrażanie i nadzór zabezpieczeń systemów informatycznych,
- prowadzenie inwestycji w zakresie infrastruktury informatycznej,
- zabezpieczenie ciągłości infrastruktury informatycznej,
- zapewnienie sprawności sprzętu komputerowego oraz instruktaż z zakresu obsługi,
- wyszukiwanie, opiniowanie i zakup oprogramowania dla potrzeb wydziałów Starostwa,
- zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych przy używaniu oprogramowania informatycznego w Starostwie,
- organizacja szkoleń w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania informatycznego,
- wdrażanie postępu technicznego w zakresie informatyzacji,
- prowadzenie spraw z zakresie obsługi Biuletynu Informacji Publicznej i nadzór nad prawidłowym wprowadzeniem informacji, danych przez pracowników starostwa i funkcjonowania strony,
- aktualizacja informacji umieszczanych na stronach internetowych, we współpracy ze specjalistą ds. obsługi prasowej,
- opracowywanie polityki bezpieczeństwa oraz instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych oraz nadzorowanie jej realizacji,
- czuwanie nad bezpieczeństwem danych wprowadzanych do systemu informatycznego,
- wykonywanie zadań administratora sieci komputerowej,
- nadzór nad działaniem usług internetowych Starostwa,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie systemów informatycznych wdrażanych przez Starostwo.
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. informatyki |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Tworzenie kopi bezpieczeństwa |
172 |
4 |
Nadzór nad infrastrukturą sieciową |
172 |
4 |
Kontrola zabezpieczeń logicznych i sprzętowych sieci komputerowej |
172 |
4 |
Dodawanie/usuwanie uprawnień użytkownikom |
58 |
0 |
Instalacja/konserwacja/aktualizacja oprogramowania |
156 |
10 |
Bieżące naprawy sprzętu komputerowego |
114 |
7 |
Obsługa strony internetowej |
571 |
2 |
Obsługa BIP |
357 |
4 |
Or. IX. – stanowisko ds. obsługi sprzętu powielającego
Na przedmiotowym stanowisku pracownik oprócz wykonywania zadań związanych z obsługą sprzętu powielającego, realizuje następujące zadania:
- prowadzi rejestry, książki, ewidencje poczty wychodzącej zarówno listów zwykłych, priorytetów, poleconych paczek, z uwzględnieniem struktury organizacyjnej urzędu,
- prowadzi obsługę poczty wychodzącej dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodziny w Opatowie, Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Opatowie,
- prowadzi książki doręczeń dla terminowych pism miejscowych doręczanym bezpośrednio adresatom,
- sporządza miesięczne oraz kwartalne zestawienia poczty wychodzącej,
- nadzoruje prawidłowe adresowaniem listów, paczek krajowych i zagranicznych w oparciu o standardy określone przez pocztę,
- współuczestniczenie w dostarczaniu i odbieraniu poczty, przesyłek pocztowych, paczek z siedziby poczty, potwierdzanie ich przyjęcia zarówno poleconych i wartościowych oraz rozliczanie się z nich.
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. obsługi sprzętu powielającego |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Ewidencja wysłanych listów, paczek |
22012 |
644 |
BHP. – stanowisko ds. bezpieczeństwa pracy i p.poż.
BRAK DANYCH 07.11-18.11.2011
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. bezpieczeństwa pracy i p.poż. |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Szkolenia wstępne z zakresu BHP i p.poż. |
|
|
Nadzorowanie szkoleń okresowych |
|
|
Nieprawidłowości związane z BHP i p.poż. |
|
|
Książka obiektu – aktualne zapisy |
|
|
Prenumeraty |
|
|
Oceny ryzyka zawodowego pracowników |
|
|
Or. X. – stanowisko ds. obsługi kancelarii i ochrony danych osobowych
Za pośrednictwem kancelarii trafia do urzędu każde pismo kierowane drogą tradycyjną i elektroniczną, czyli korespondencja: adresowana do kierownika urzędu, dotycząca spraw o charakterze reprezentacyjnym, zastrzeżona dla kierownika urzędu, związana z organizacją, działaniem i funkcjonowaniem urzędu, jak również dotycząca skarg i wniosków w sprawie urzędu lub jego pracowników.
Korespondencję przejrzaną i zwróconą przez starostę lub wicestarostę pracownik kancelarii dzieli zgodnie z dyspozycjami na wydziały. Część korespondencji przekazywana jest również wicestaroście, kierownikom komórek organizacyjnych oraz pracownikom na samodzielnych stanowiskach pracy. Kancelaria przekazuje korespondencję imiennie do nich adresowaną, a także dotyczącą prowadzonych spraw, zgodnie z podziałem zadań, kompetencji i odpowiedzialności oraz zastrzeżoną dla nich. O tym, przez kogo będzie załatwiona dana sprawa, decyduje starosta, wicestarosta lub kierownik komórki organizacyjnej. To te właśnie osoby przeglądając korespondencję decydują, komu zostaje przydzielona do załatwienia. Pracownik komórki organizacyjnej po otrzymaniu pisma do załatwienia sprawdza, czy pismo dotyczy sprawy już wszczętej, czy też rozpoczyna nową sprawę. W pierwszym wypadku pismo dołącza się do akt sprawy, w drugim natomiast przed przystąpieniem do jej załatwienia rejestruje jako nową sprawę.
Natomiast do podstawowych zadań, jakie wypełnia kancelaria w urzędzie, to m.in.:
• ewidencjonowanie, rejestrowanie, rozdział i rozliczanie korespondencji oraz przesyłek,
• prowadzenie ewidencji wpływów specjalnych i wartościowych,
• wysyłanie korespondencji i przesyłek,
• udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych wydziałów lub stanowisk pracy.
Do zadań w zakresie ochrony danych osobowych, należy:
- kontrola przetwarzania danych osobowych w zakresie zgodności z ustawą o ochronie danych osobowych,
- kontrola wykonywania obowiązku rejestracji zbiorów danych osobowych,
- zgłaszanie zbioru danych do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych,
- prowadzenie ewidencji osób zatrudnionych w Starostwie przetwarzających dane osobowe,
- przygotowywanie upoważnień dla osób przetwarzających dane osobowe,
- wykrywanie i właściwe reagowanie na przypadek naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych w systemie informatycznym.
BRAK DANYCH 07.11-18.11.2011
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. obsługi kancelarii i ochrony danych osobowych |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Ewidencja upoważnień danych osobowych |
|
|
Ewidencja wycofanych upoważnień danych osobowych |
|
|
Szkolenia w zakresie ochrony danych osobowych dla pracowników starostwa |
|
|
Podania, wnioski, faksy, pisma wpływające do urzędu |
|
|
Ewidencja zwrotów przesyłek poleconych |
|
|
Ewidencja przesyłek rzeczowych |
|
|
Or. IX. – pomoc administracyjna
BRAK DANYCH 07.11-10.11.2011
Sprawy załatwiane przez pomoc administracyjną |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Zamówione materiały biurowe |
|
|
Przyjęcia towaru na podst. faktur |
|
|
Uzgadnianie z przedstawicielami handlowymi cen zakupów |
|
|
Przyjmowaniem zamówień z komórek organizacyjnych |
|
|
Or. XI i XII. – stanowisko ds. organizacyjnych
Do zadań m.in. należy:
- opracowywanie projektów Statutu Powiatu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa i przygotowywanie niezbędnych zmian,
- opracowywanie projektów zarządzeń Starosty z zakresu działania Wydziału,
- prowadzenie zbioru zarządzeń Starosty, prowadzenie zbioru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty, prowadzenie zbioru dokumentów związanych z przynależnością Powiatu do różnych organizacji i stowarzyszeń,
- nadzorowanie przestrzegania przepisów instrukcji kancelaryjnej w Starostwie,
- administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej,
- prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej z zakresu działania Wydziału,
- koordynacja opracowań odpowiedzi na złożony wniosek o udzielenie informacji publicznej w przypadku współdziałania dwóch lub więcej Wydziałów,
- współdziałanie w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów do Rady Powiatu oraz referendum,
- przyjmowanie oświadczeń majątkowych w imieniu starosty, przygotowywanie wstępnej analizy i ich przekazywanie do urzędów skarbowych oraz na stronę Biuletynu Informacji Publicznej,
- nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- organizowanie wykonania zadań wydziału wynikających z przepisów prawa, zarządzeń, uchwał Rady i Zarządu oraz innych aktów prawnych,
- przygotowanie dla potrzeb Starosty i Zarządu oraz w celu przedłożenia Radzie i jej komisjom projektów sprawozdań, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań powierzonych Wydziałowi,
- współpraca z komisjami Rady w zakresie kompetencji Wydziału,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem upoważnień Starosty dla pracowników jednostek organizacyjnych powiatu w zakresie załatwiania spraw oraz wydawania decyzji administracyjnych,
- zapewnienie terminowego i zgodnego z prawem prowadzenia postępowania administracyjnego w sprawach z zakresu administracji publicznej należących do właściwości Wydziału,
- zapewnienie przestrzegania przez pracowników dyscypliny pracy, przepisów o tajemnicy służbowej i państwowej oraz o ochronie danych osobowych,
- zapewnienie przestrzegania postanowień Regulaminu Organizacyjnego oraz Regulaminu Pracy Starostwa.
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. organizacyjnych |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Ewidencja zarządzeń starosty |
56 |
0 |
Ewidencja upoważnień, pełnomocnictw |
63 |
2 |
Or.XIII. – stanowisko ds. zamówień publicznych i inwestycji
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. zamówień publicznych i inwestycji |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Przetarg ograniczony |
0 |
0 |
Przetarg nieograniczony |
3 |
1 |
Posiedzenia komisji ds. zamówień publicznych |
2 |
0 |
Sprawozdanie roczne dot. ilości zamówień publicznych |
1 |
0 |
Pomoc jednostkom organizacyjnym powiatu w zakresie przygotowania procedury przetargowej |
1 |
0 |
Pomoc jednostkom organizacyjnym powiatu w zakresie prowadzonej na bieżąco, procedury przetargowej |
2 |
0 |
W minionym tygodniu:
1.Nadzór nad bieżącymi zakupami dla Starostwa.
2.Opiniowanie i opieczętowywanie faktur, pod względem zgodności z przepisami ustawy – Prawo zamówień publicznych.
3.Realizacja zadań, związanych z przetargiem dla Wydziału Geodezji.
4.Współpraca z przedstawicielami Urzędu Kontroli Skarbowej, odnośnie prowadzonej kontroli.
5.Udział w Komisji Przetargowej na zbycie nieruchomości Skarbu Państwa.
6.Nadzór nad usuwaniem usterek gwarancyjnych, w ramach poprzedniego etapu termomodernizacji.
7.Bieżące wykonywanie poleceń przełożonych raz współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Starostwa.
P. – Zespół Radców Prawnych
Zespół realizuje następujący zakres:
1) udział w opracowywaniu i uzgadnianiu, a także opiniowanie i parafowanie projektów aktów prawnych;
2) obsługa prawna organów powiatu i komórek organizacyjnych starostwa;
3) nadzór nad stosowaniem przepisów prawa w komórkach organizacyjnych starostwa;
4) opiniowanie i parafowanie projektów umów i porozumień;
5) wydawanie opinii prawnych dotyczących stosunku pracy;
6) opiniowanie i parafowanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych;
7) uczestnictwo w rokowaniach, których celem jest nawiązanie, rozwiązanie, zmiana lub wznowienie stosunku prawnego w tym zwłaszcza umów;
8) występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym i administracyjnym;
9) prowadzenie rejestrów spraw sądowych;
10) prowadzenie rejestru i zbioru aktów prawnych;
11) przekazywanie zadań dla komórek organizacyjnych starostwa, wynikających z aktów prawnych;
12) wykonywanie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami zespołu.
Sprawy załatwiane przez Zespół Radców Prawnych |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Zakończone sprawy |
Ilość spraw w tygodniu - w trakcie |
Sprawy prowadzone przed sądami powszechnymi w imieniu Skarbu Państwa – Starosty Opatowskiego |
18 |
7 |
0 |
Sprawy prowadzone przed sądami powszechnymi w imieniu Powiatu Opatowskiego |
3 |
2 |
0 |
Sprawy prowadzone przed sądami powszechnymi w imieniu Starosty Opatowskiego, realizującego zadania z zakresu administracji rządowej |
3 |
1 |
0 |
Sprawy administracyjne prowadzone przed organami – wojewoda |
2 |
0 |
0 |
Sprawy administracyjne prowadzone przed organami – minister |
2 |
0 |
0 |
Sprawy prowadzone przed sądami administracyjnymi |
2 |
0 |
0 |
W minionym okresie uczestniczono w dwóch postępowaniach: przeprowadzenie dowodów ze świadków oraz z powództwa powiatu o naruszenie posiadania.